עשרות רבני וגבאי קהילות הספרדים בב"ב במפגן אחדות

    איתי גדסי No Comments on עשרות רבני וגבאי קהילות הספרדים בב"ב במפגן אחדות
    13:30
    17.05.24
    קובי פינקלר No Comments on קצינים מספרים על קרבות ג'בליה: "הלחימה האלימה ביותר"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הדים נרחבים ותגובות נלהבות לכינוס "התאחדות קהילות הספרדים" בבני ברק, בו השתתפו מאות רבני קהילות וגבאים לצד עמודי ההוראה רבני העיר שליט"א, באולמי ארמונות חן בעיר. בהשתתפות הרבנים הגאונים: הגאון הגדול רבי שלמה מחפוד שליט"א, הגאון רבי מסעוד בן שמעון שליט"א, הגאון רבי פנחס קורח שליט"א, הגאון רבי רפאל אלקריף שליט"א, הגאון רבי שבתאי לוי שליט"א, הגאון רבי אברהם זכותא שליט"א ועוד כ-400 רבני וגבאי התאחדות הקהילות הספרדיות בעיר.

    באירוע השתתפו גם יו"ר תנועת ש"ס אריה דרעי, השר לשירותי דת מיכאל מלכיאלי, סגני ראש העיר וחברי הנהלת העיר, יו"ר "התאחדות הקהילות" הרב ישראל בן ששון, עורך העלון "ממזרח שמש" הרב שמואל דדון, ואישי ציבור.

    בכינוס החשוב קיימו המשתתפים גם סעודת מלווה מלכה כיד המלך. וכן התקיים רב שיח מקצועי למנהלי העמותות ובתי הכנסת על ניהול נכון וטיפים ליצירת קהילה חזקה ומבוססת. בפאנל אותו הנחה בטוב טעם הרב נתנאל חיאק יועצו של יו"ר תנועת שס, השתתפו השר לשירותי דת הרב מיכאל מלכיאלי שחשף בפני הנוכחים את תוכניתו להשתתפות משרד הדתות בתקצוב רבני קהילות, וכן השתתפו רו"ח הרב יואל טולדנו שותף בכיר בפירמת BDO, והרב יעקב עמר שהציג את האתגרים שעומדים בפני גבאי קהילות ובתי הכנסת.

    ראשון הנואמים היה הגאון הגדול הרב פנחס קורח ראש ביהמ"ד "שערי הלכה": "ואתה תצוה זה מלשון להיות בצוותא. כמו שאנחנו פה באחדות מלאה כולם. אני פה שנים רבות ואני עד לכך שיש היום קשר רצוף בין העסקנים לבין הרבנים ורבני הקהילות והגבאים. אני רואה בעלון "ממזרח שמש" שמביאים כל שבוע מאמרים ודברי תורה מרבני הקהילות בעיר, וכך נוצר קשר בין הקהילות שמעיינים מה כתב רב פלוני".

    הגאון הגדול הרב רפאל אלקריף ראש ישיבת "דרך חיים" עמד בדבריו על חשיבות הקהילות, האחדות והקשר בין הציבור לרבנים. "אין שום אפשרות לחנך ילדים למי שהולך לשטיבלא'ך, בלי קהילה, בלי קשר לרבנים, ולכן הנושא של התאחדות הקהילות הנה מכפיל כח עבור חינוך הילדים ומחויבות ההורים".

    הגאון הגדול הרב שבתי לוי שליט"א רבה של רמת אהרון: "לך כנוס את כל היהודים, איך עם ישראל ניצל מגזירת אחשוורוש? רק אחרי שכולם הלכו באחדות אחרי הרבנים, כולנו גוף אחד וכל הנציגים הולכים אחרי דעת תורה. בשנה וחצי האחרונות רואים שיש נציגים שקיבלו עליהם דעת תורה והקימו בתי כנסיות ובתי מדרשות, רואים את זה בכל מקום. הם פועלים ללא הרף וזה התחלה טובה".

    יו"ר ש"ס אריה דרעי: "אני רואה פה מאות תלמידי חכמים, רבנים וגבאים שמייצגים פה בעיר אלפי תושבים כאן בבני ברק. לראות כינוס מפואר כזה, זה קידוש השם".

    דרעי התייחס להקמת הממשלה והאתגרים העומדים בפניה: "הקמנו ממשלה אחרי הרבה מאוד זמן, עם הישגים כבירים, שלא היו לנו בעבר. צריך להתפלל שכל ההסכמים ומה שקיבלנו בעיקר בנושא החינוך ועולם התורה, שיקויימו בע"ה, ואני אומר לכם שאלו הישגים שמעולם לא הבאנו".

    הגאון הגדול הרב שלמה מחפוד שליט"א גאב"ד "יורה דעה": "המסר שצריך לצאת מהכינוס הזה הוא סימן האחדות הכולל אצל כולם יחד מרבני קהילות ועד רבני בתי כנסת וגבאי קהילות. כולם תחת מועצת חכמי התורה שבנה מרן הגר"ע יוסף. וגם אנו היום צריכים לחזק את ידי שלוחי דרבנן, יו"ר התנועה רבי אריה דרעי, יחד עם כל נציגי הציבור הכנסת ובעיריית בני ברק, כוחנו באחדותנו".

    רב העיר הגאון הגדול הרב מסעוד בן שמעון שליט"א עמד בדבריו על הצורך באחדות "לך כנוס את כל היהודים", "הכח של ציבור זה לא אוסף של יחידים, זה ציבור שלם ומיוחד שכולו אחד, המן הרשע ביקש להרוג כי ראה את החולשה של "ישנו עם אחד מפוזר ומפורד", הוא רצה לנצל את הפירוד. ולכן צריכים אנו לעמוד כולנו כאיש אחד בלב אחד".

    ראש העירייה אברהם רובינשטיין עמד בדבריו על הצורך להמשיך לבצר את חומות הקדושה בעיר, באמצעות חיזוק הקהילות ורבני העיר. עמד בדבריו על ההשקעה העירונית בחינוך ובתרבות, ובאירועים ייחודיים ומותאמים לבחורי הישיבות ובני התורה באמצעות "התאחדות בני הישיבות" ואגף קהילות וצעירים בראשות יועץ ראש העיר הרב יצחק פריימן ובניהולו של ר' חיים מאיר לוי.

    193 קהילות ספרדיות בבני ברק

    הרב שמואל דדון עורך ירחון התאחדות קהילות הספרדים "ממזרח שמש" סקר בפני הנוכחים את פעילות ההתאחדות בשנתיים האחרונות: "ב"ה שאנו רואים את כל קהילות הקודש 193 במספר כן ירבו מסתופפים כולם כאן ביחד התרגשות גדולה. ראינו את המצגת המרגשת המדברת על הפעילות הנרחבת שמקבלים הקהילות הקדושות ומוסדות החינוך. את מספר היקף הילדים 5,500 שמשתתפים בירחון ממזרח שמש, והילדים מקבלים פרסים מדי חודש. את בינוי מוסדות החינוך המתקדמים ובתי הכנסת והקצאות חדשות, המספרים מדברים בעד עצמם".

    הרב דדון שיבח את ראש העיר הרב אברהם רובינשטיין שמיום שנכנס לתפקידו אינו נח לרגע ומשקיע לילות כימים, כיצד לחזק את קול התורה והקהילות בעיר. וכן את פועלם של אנשי לשכת ראש העיר, יועץ ראש העיר לענייני חינוך הרב יצחק פריימן מנהל אגף 'קהילות וצעירים', על תוכניות "בני היכלא" ו"התאחדות בני הישיבות" שפועלות נכון להיום בכשלוש מאות קהילות הקודש בעיר, והדבר ניכר ומורגש היטב בכל הקהילות המביעים את שביעות רצונם מהמהפכה החינוכית.

    קהל מרביצי התורה יצאו בהרגשה מיוחדת והודו למארגנים ולמנהלי התאחדות קהילות הספרדים בני ברק. ובראשם ליו"ר ההתאחדות הרב ישראל בן ששון, לעורך העלון "ממזרח שמש" הרב שמואל דדון.

    בסיום הכינוס המרומם חולק לכל משתתף שי לקראת פורים, בקבוקי יין במארז מהודר, שי צנוע לקיים בו "עד דלא ידע" בהידור.



    0 תגובות